Multistrada Enduro får 1260-motor!


Inte så oväntat som får nu till 2019 även Multistrada Enduro den stora 1262 kubikaren med variabla ventiltider. Den kraftfulla 158-hästarsmotorn gjorde debut förra året i övriga Multistradamodeller och är en härlig spis med massor av vridmoment, direkt från tomgång. Det tidigare av Motorrad kritiserade ”hålet” i mellanregistret är som borttrollat och ger 1262:an en mer passande karaktär.

Ducati har även sett över förarergonomin och ändrat styre och sadel vilket gett Enduro 1260 en lägre sadelhöjd och mjukare grund-setup för fjädringen.

Det påkostade Ducati Multimedia System (DMS) är standard och erbjuder full smartphone uppkoppling via bluetooth. Denna kan sedan paras ihop med Ducati Link App vilket ger föraren ännu mer möjligheter att koppla upp sig mot sin hoj.

Ducati Multistrada 1260 kommer i två färger, Ducati Red och Ducati Sand där den senare är riktigt läcker med flera matta fält som liknar intorkad sand, direkt från Dakars sanddyner!

Ducatis kanske bekvämaste modell, kommer finnas tillgängliga hos svenska handlare i början av Januari 2019.

Smal midja och förbättrad ergonomi.

En av Ducatis mest bekväma modeller, nu ännu resedugligare.

Multistradan gör verkligen inte bort sig i relativt tuff terräng, Motorrad har provat hårt och länge!

Sandfärgen är riktigt häftig och passar den största Multin mycket bra.

Stora aluväskor är hetaste mode på de stora adventurehojarna.

Ducati Red

Ducati Sand